Notícies
A punt la licitació del projecte de desdoblament de la canonada que connecta la potabilitzadora del Ter amb Barcelona
Aquesta obra permetrà reparar l’antiga canonada, que presenta fuites en diferents trams.
El director de l’Ens d’Abastament d’Aigua Ter-Llobregat (ATL), David Vila, s’ha reunit amb els alcaldes dels municipis que actualment es veuen afectats per l’aigua de la fuita per explicar-los el projecte.
La canonada que connecta la planta potabilitzadora del Ter, a Cardedeu, amb el centre de distribució de Trinitat, a Barcelona, és un túnel de 3 metres de diàmetre que va entrar en servei l’any 1966 i presenta fuites en diferents trams del seu recorregut, que afecten als municipis de Badalona, Montcada i Reixac i Santa Coloma de Gramenet.
La reparació d’aquesta conducció està supeditada a la construcció del seu desdoblament, que funcionarà com una alternativa per seguir transportant els cabals necessaris per al subministrament d'aigua a la població.
Entre els anys 2003 i 2009, es van dur a terme les obres d’aquest desdoblament en 3 dels 4 trams previstos, i falta fer l’obra del 4t tram.
L’Ens d’Abastament d’Aigua Ter-Llobregat (ATL), l’empresa pública de la Generalitat de Catalunya que gestiona la xarxa d’abastament d’aigua en alta Ter-Llobregat, té previst licitar durant el primer trimestre d’enguany, les obres d’aquest darrer tram.
El director de l’Ens, David Vila, s’ha reunit aquest matí amb els equips de govern dels tres municipis per explicar-los el projecte. Concretament, es construirà una canonada de 6,5 quilòmetres, que transcorrerà paral·lela al riu Besòs, al seu marge esquerre, pels termes municipals de Santa Coloma de Gramenet, Montcada i Reixac i Sant Fost de Campsentelles.
Les obres les finançarà ATL i les executarà l’empresa pública Infraestructures.cat, amb una inversió prevista de 36 milions d’euros. La previsió és que durant el primer trimestre d’enguany es licitin les obres i que els treballs puguin començar al mes de setembre. El període d’execució previst és de 2 anys.
Un cop les obres estiguin enllestides, a finals del 2026, es podrà posar en servei la conducció alternativa i valorar quines actuacions s’han de dur a terme per reparar la canonada antiga.